Gratis studiegids

Ik heb een vraag over mijn facturen of betalingen

 
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Klik op een vraag om direct het antwoord te zien. 
 

Wanneer vindt de automatische afschrijving plaats?

De afschrijving vindt 3 dagen na de factuurdatum plaats. 

Ik heb nog geen factuur ontvangen.

Heb je (een gedeelte van) jouw studie meteen betaald bij je inschrijving? Dan krijg je binnen 3 dagen jouw factuur toegestuurd (met uitzondering van Credit Card betalingen, dat kan tot 8 dagen duren). Is dit niet het geval? Kijk dan bij subonderwerp: “ik heb al betaald maar ik heb nog geen factuur".  

Heb je niet betaald bij jouw inschrijving? Dan sturen we jouw eerste factuur tussen de 21-24 dagen na de startdatum van je studie. Wanneer je gekozen hebt voor meerdere termijnen, volgt daarna iedere maand een factuur.  

Wil je de factuur eerder ontvangen? Dat kan:  

Ga naar www.nha.nl/inloggen en log in. Klik dan op de rode knop “naar plaza”. Via “Mijn facturenoverzicht” kun je je facturen vooruit betalen. Als je via iDEAL betaalt, krijg je binnen 1 á 2 werkdagen jouw factuur. Als je met creditcard betaalt, dan kan dit tot 8 dagen duren.  

Wil je de factuur ontvangen zónder vooraf te betalen? Vul het onderstaande contactformulier in en vermeld daarin duidelijk de termijnen die je in rekening gebracht wil hebben. Wil je specifieke tekst op de factuur, zoals bijvoorbeeld een bestelnummer, geef dat dan ook direct aan in het opmerkingenveld. 
 

Ik heb betaald maar ik heb nog geen factuur ontvangen.

Wanneer je bij inschrijving via de website of via plaza betaalt, ontvang je binnen 3 werkdagen je factuur. Dit kan soms iets langer duren. We versturen de factuur namelijk pas wanneer we het bedrag op de bank hebben ontvangen. Op deze factuur staat dan ook netjes dat je al betaald hebt.  

Let op! Wanneer je via creditcard betaalt, kan het tot 8 dagen duren voordat het bedrag naar ons wordt overgeschreven, je factuur zal dan ook later worden verstuurd. 

Ik wil dat er specifieke informatie op de factuur staat.

Vul het contactformulier in en geef duidelijk aan welke specifieke informatie er op moet staan (inkoopordernummer, referentie e.d.). Vermeld ook duidelijk je ordernummer.  

Wanneer de factuur betaald moet worden door een bedrijf, kijk dan bij subonderwerp “Ik wil dat mijn factuur door een bedrijf betaald wordt”. 
 

Ik wil dat mijn factuur door een bedrijf betaald wordt.

Vul het onderstaande contactformulier in en vermeld duidelijk de bedrijfsnaam, het adres, het telefoonnummer en het emailadres waar de factuur heen moet. Geef ook het btw nummer aan, alsook eventuele referenties die je op de factuur wilt. 
 

Ik zie geen facturen in Plaza, hoe kan dit?

Heb jij een factuurrelatie (bijvoorbeeld een bedrijf, ouder, voogd) die jouw opleiding betaalt? Dan kun jij de facturen niet zien, maar jouw factuurrelatie wel. 

Ik wil mijn factuur opnieuw ontvangen.

Ga naar www.nha.nl/inloggen en log in. Klik dan op de rode knop “naar plaza”.   
Via “Mijn facturenoverzicht” kun je je facturen inzien en deze ook downloaden. 

Ik heb een aanmaning ontvangen.

Doorloop de volgende stappen:  

- Controleer of je geen oude termijnen hebt openstaan.  

Ga naar nha.nl/inloggen en log in. Klik dan op de rode knop “naar plaza”. Via “Mijn facturenoverzicht” zie je welke oude facturen nog openstaan. Soms komt het voor dat iemand termijn 3 betaalt, terwijl termijn 2 nog openstaat. Zorg dan dat je deze oude termijn betaalt, want deze triggert de aanmaningen.  

- Als in Plaza staat dat alle oude termijnen betaald zijn, dan kun je de aanmaning als niet verzonden beschouwen  

- Weet je zeker dat je alles hebt betaald, maar zegt Plaza na 4 werkdagen (8 dagen als je met creditcard hebt betaald) dat er nog oude facturen openstaan? Stuur ons dan een bericht via het onderstaande contactformulier.  
 

Ik heb een bericht ontvangen vanuit een incassobureau.

Heb je een bericht ontvangen van een van onze incassopartners? Neem dan rechtstreeks met hen contact op. Wij hebben je financiële dossier aan hen overhandigd en hier ook geen inzage meer in. 

Ik heb mijn opleiding opgezegd en toch een factuur ontvangen.

Heb je een bevestiging gekregen van jouw opzegging? Hierin staat ook of er nog een bedrag moet worden voldaan.

Staat de factuur die je hebt ontvangen niet op de bevestiging van jouw opzegging? Stuur ons dan een bericht via onderstaande contactformulier. 
 

Ik heb mijn opleiding retour gestuurd en toch een factuur ontvangen.

We sturen jou een bevestiging als het pakket bij ons retour is ontvangen. Heb je geen bevestiging van ons ontvangen? Controleer dan de track en trace code van de terugzending.

Staat daarop dat het pakket bij ons is ontvangen? Stuur ons dan een bericht via onderstaande contactformulier. Vermeld hierin duidelijk jouw track en trace nummer. Dit hebben wij nodig om het verder na te kijken. 
 

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Op Plaza staat het complete facturenoverzicht. Hier is ook terug te vinden op welke datum je een factuur gaat ontvangen.

Ga hiervoor naar www.nha.nl/inloggen en log in. Klik dan op de rode knop “naar Plaza”. Via “Mijn facturenoverzicht” kun je het overzicht bekijken.

Hoe werkt het betalen in termijnen?

Bij NHA geven we je graag de mogelijkheid om jouw opleiding in termijnen te betalen. Je hebt de keuze uit twee verschillende opties. Je kunt ervoor kiezen om het lesgeld in één keer te betalen. Dit is de voordeligste optie.

Je kunt er ook voor kiezen om je lesgeld in het aantal maanden dat jouw gekozen studie duurt (bijvoorbeeld 9 of 12 maanden) te betalen. 

Ik heb een e-mail ontvangen dat NHA geen vooruitbetaling heeft ontvangen, maar ik heb wel betaald.

De verwerking van een betaling kan enkele werkdagen duren. Mocht je graag willen dat wij dit voor je nakijken, kun je ons een kopie van het betaalbewijs toesturen. Dit kan het meest eenvoudig via WhatsApp.

Geslaagd.

Op de hoogte blijven
Wil je als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste opleidingen en het laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!
Succesvol aangemeld!